Независимо дали сте любители на класическата музика или не, трудно е да не ви развълнуват възвишените ноти от 9-тата симфония на Лудвиг ван Бетовен. Произведението едновременно бележи най-вълнуващия момент от кариерата на композитора и представлява част от динамичното, привлекателно наследство на епохата. Едно изследване на живота на Бетовен в последните дни от работата му по 9-та симфония, създадено с много въображение, Партитурите на Бетовен черпи вдъхновение от самата музика. Режисиран от прочутата Агниешка Холанд, филмът е и вълнуващ, и романтичен.
Годината е 1824. Композиторът работи трескаво, за да довърши новата си симфония. Изминали са години обаче от последния му успех и той е измъчван от глухота, самота и лична травма. Спешно се търси копист, който да помогне на Бетовен да довърши творбата си навреме за планираното първо изпълнение – в противен случай, оркестърът няма да има какво да свири. За работата е препоръчана Ана Холц – проницателна, млада студентка от консерваторията, стремяща се към композиторска кариера. Непостоянният Бетовен е скептично настроен по отношение на жените и не вярва, че Ана може да допринесе за създаването на неговия шедьовър, но постепенно й се доверява. До момента, когато творбата трябва да се изпълни – исторически момент, изящно и вълнуващо уловен в кадър от гледна точка на Ана, която седи при оркестъра и помага на глухия Бетовен да следи такта – присъствието й в неговия живот вече се превръща в абсолютна необходимост. Тя разбира неговата работа дотам добре, че дори поправя грешки, допуснати от композитора, а страстната й натура й отваря врата към дълбоко личния, изпълнен с гордост свят на Бетовен.
|