Инге трябва да върне поправения чифт панталони на клиента си Карл, но доставката завършва с неочаквана страстна прегръдка, последвана от секс. Инге живее със съпруга си Вернер и в началото се опитва да избегне аферата с Карл, но взаимното привличане (и то не само сексуално) надделява. Любовта може да разцъфти на всяка възраст – дори и при пенсионерите, както героите на филма сами откриват. Всъщност Облак 9 разказва за класически любовен триъгълник. Филмът следва в безсрамни подробности героите си по време на сексуалните срещи и най-болезнените им моменти, без да скрива нищо от зрителите. Темата табу за еротиката и възрастните хора – макар и в началото шокираща – е представена умело като комбинация от тромавост и автентичност, но също и чувствителност и хумор. Както винаги при Дресен изпълненията са отлични, а филмът е много реалистично и важно доказателство за психологическите и физическите копнежи на по-възрастното поколение.
Стилът на Дресен е хипнотично изчистен, нещо като минималистичен романтизъм. Семплият сценарий и операторска работа създават изключително напрежение. Облак 9 силно наподобява съвършения в тонално отношение Лято на балкона, който също разказваше за трима обикновени души, които се сблъскват с егоизма, присъщ на влюбването.
Камерън Бейли
|